четвъртък, ноември 26, 2015

РАЖДАНЕ НА АНАРХИСТА




Живея в държава,
в която органите на реда
успешно са обезвредили
доброволци на Халите,
готвещи храна за бездомници.

Живея в държава,
в която от години
протестирам срещу застрояването
на планини, плажове, паркове
и до днес си протестирам
и утре пак ще протестира.

Живея в държава,
в която е антибългарско
да протестираш за морал,
за запазване на културното наследство
от неговите "реставратори",
в която съм соросоид,
предател, отрепка, толераст.

Живея в държава,
в която да си българин
значи да мразиш циганите,
да мразиш бежанците,
да мразиш американците,
руснаците, гърците,
защото ти налагат интересите си
и са по-добре финансово от теб.

Живея в държава,
живея в провалена държава,
живея в проваляща се държава,
живея в държава,
която е провалена
не поради политиците си,
а поради бездействието
на хората.

Живея в държава,
в която по-приемливо
да мърмориш, да скланяш глава
пред това да се бориш,
да имаш мнение,
в която винаги ти казват:
"Не се ври там! Стой си
кротко! Пиши си!
Остави ги! Това не е
твоя работа!"

Живея в държава,
в която да се бориш,
да заставаш зад каузи,
да отстояваш себе си,
значи да бъдеш мразен,
плют, предъвкван,
обругаван, отричан.

Живея в държава,
не в родина,
затова казвам:
"Обичам родината,
мразя държавата!"
И всеки, който ми каже,
че трябва да обичам държавата,
че трябва да съм горд с нея,
ще заслужи два средни пръста,
псувня и хапливия ми сарказъм.

Живея в държава,
която всеки ден
ме прави анархист,
без да го съзнава,
защото и е все тая.
На мен пък не ми е все тая
и съм сигурен, че някой ден
всичко ще се оправи,
мамка ви мръсна,
крадци, негодници,
лъжци,
мафиоти,
дебели вратове,
малки мозъци,
бицепси,
трицепси,
щанги,
щанги,
щанги.

Ако вие сте българи,
аз съм трамвай!
Ако тази държава е родина,
аз съм зелен кон.

Едно е сигурно:
вие сте путки,
а аз съм кур.

26.11.2015г.
(Денят на поредния протест в защита на природата, в който научих, че в момента се строи и в Странджа.) 










Няма коментари: